Skövdebostäder har Sveriges nöjdaste hyresgäster


2018-02-09

Skövdebostäder vinner två kundkristaller 2018. Högsta profil och högsta service. Här tar glada medarbetare på Skövdebostäder emot ett av priserna på årets benchmarkevent på Berns i Stockholm.
Bild:Skövdebostäder
Skövdebostäder vinner två kundkristaller 2018. Högsta profil och högsta service. Här tar glada medarbetare på Skövdebostäder emot ett av priserna på årets benchmarkevent på Berns i Stockholm.

För tredje året i rad belönades Skövdebostäder med kundkristaller när Sveriges bästa hyresvärdar utsågs på Berns i Stockholm. Ett pris som betyder mycket då det som ligger till grund för resultatet är hyresgästernas egna betyg. Skövdebostäder fick två kundkristaller för bästa service och starkaste varumärket.

– Det känns roligt att vi återigen fick så bra betyg av våra hyresgäster att vi kunde vinna kundkristaller. Jag är otroligt stolt och glad över att vi har en fantastiskt engagerad personal som varje dag gör sitt yttersta för våra hyresgäster, säger Dan Sandén, vd på Skövdebostäder.

I Kundkristallen belönas de hyresvärdar, både privata och kommunala, som lyckats extra bra inom utvalda områden. Vinnare blir de som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar. I varje kategori är de tre bästa bolagen i Sverige nominerade och Skövdebostäder var för tredje året i rad nominerade i alla tre möjliga kategorier. Kategorierna som jämfördes var: högsta serviceindex, högsta produktindex och högsta profil. Serviceindex mäter hur hyresgästerna upplever servicen från sin hyresvärd. Produktindex visar hur nöjda hyresgästerna är med sin bostad och sitt område. Profilen är ett mått på varumärkets styrka och hyresgästernas trivsel och nöjdhet med sin hyresvärd. Skövdebostäder belönades med en kundkristall för högsta serviceindex och högsta profil. Bolaget var också nominerade i kategorin högsta produktindex och den kundkristallen tilldelades Kungsörs Fastighets AB

Vill få fler svar och fortsätta att öka

– Det är så roligt att vi får den här bekräftelsen på att det vi gör fungerar. I år ökade dessutom svarsfrekvensen med nästan tre procentenheter vilket ger oss ett ännu bättre underlag för att planera vår verksamhet, säger Thomas Olsson, förvaltningschef på Skövdebostäder,

Skövdebostäders vd Dan Sandén tillägger:

– Att vinna dessa utmärkelser triggar oss att göra ett ännu bättre jobb. Vi slappnar inte av utan ska fortsätta arbeta för att bli ännu bättre och behålla Sveriges nöjdaste hyresgäster, säger Dan Sandén.

Fakta nominering och Kundkristallen

Kundundersökningen genomfördes av AktivBo som utför undersökningar för över 300 företag med tillsammans över 900 000 lägenheter. AktivBo arrangerar årligen Benchmark Event, ett evenemang där de företag som lyckats bäst i olika avseenden uppmärksammas. Vinnaren i varje klass får en Kundkristall. Benchmark event var i år den 8 februari på Berns i Stockholm.



Källa: Skövdebostäder