Förbo vann pris för sin service


2018-02-12

Bild:Förbo

Bostadsbolaget Förbo belönades med en kundkristall när Sveriges bästa hyresvärdar utsågs på Berns i Stockholm.


– Det känns väldigt roligt att vi får det är priset. Det som ligger till grund för resultatet är ju hyresgästerna betyg. Det här visar att vi är på rätt väg i vårt arbete. Jag är både stolt och glad och vill rikta ett stort tack till vår engagerade personal som har gjort det här möjligt, säger Peter Granstedt, vd på Förbo.

Kundkristallen prisar de bolag som får bäst betyg i hur hyresgästerna upplever service, hur nöjda de är med sin bostad och sitt område. Förbo tilldelades priset för ”Största lyft serviceindex”.

– Nu har vi fått ett kvitto på att hyresgästerna uppskattar vårt fokus på service. Det här ger oss verkligen kraft att vilja bli ännu bättre, säger Peter Granstedt.

Kundkristallen delades ut den 8 februari på Berns i Stockholm. 

FAKTA KUNDKRISTALLEN

AktivBo genomför hyresgästundersökningar och jämförelser för över 300 bostads- och fastighetsföretag. Kundkristallen, fastighetsbranschens prestigefyllda pris, delas ut årligen till de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar.



Källa: Förbo