Beijer Byggmaterial startar specialkampanj till förmån för Mustaschkampen


2018-11-06

Bild: Beijer Byggmaterial

För andra året i rad är Beijer Byggmaterial stolt huvudpartner till Mustaschkampen. Detta viktiga samarbete sätter Beijers kunders och medarbetares hälsa i ett extra fokus under november månad.

– Förra årets insats var mycket uppskattad och i år tar vi klivet upp ytterligare en nivå genom att även aktivera våra leverantörer. Tillsammans kommer vi bygga upp ett blått kampanjtorg på våra byggvaruhus där överskottet av försäljningen går till Mustaschkampen och deras forskning kring prostatacancer. Precis som förra året har vi också tagit fram en specialmeterstock med den klassiska mustaschsymbolen, säger Peter Austler, marknadschef hos Beijer Byggmaterial.

Varje dag, varje månad, varje år får tusentals män diagnosen prostatacancer. Det är Sveriges vanligaste cancersjukdom. Mer pengar behövs i kampen mot prostatacancern, till forskning för bättre diagnos- och behandlingsmetoder och opinionsbildning kring manlig hälsa.

– Det känns viktigt att vi på Beijer är med och stödjer kampen mot denna sjukdom som påverkar så många människor och familjer dagligen. Dessutom blir vi en viktig budbärare ut mot våra kunder genom att vi uppmärksammar kampanjen. Vi bygger dom som bygger varje dag och därför känns det givet att vi stöttar detta initiativ, säger Peter Austler.

I samband med Beijer Byggmaterials sponsring av Svenska Ishockeyförbundet kommer också landslagen, bland annat Tre Kronor och Damkronorna vara med och uppmärksamma kampanjen.

Kampanjperioden hos Beijer Byggmaterial är 1-30 november.



Det här är Mustaschkampen
Bakom Mustaschkampen står Prostatacancerförbundet med 26 lokala prostatacancerföreningar i samarbete med 10 huvudpartners och 200 företag och föreningar. Alla bidrag till Mustaschkampen går till Fonden mot prostatacancer. Prostatacancerförbundet har 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.
www.mustaschkampen.se




Källa: Beijer Byggmaterial