Skövdebostäder branschens starkaste varumärke både nationellt och lokalt


2019-04-18

Skövdebostäder har under mars månad genomfört två olika varumärkesundersökningar ihop med undersökningsföretaget Origo group. Den ena nationellt bland allmännyttans vd:ar och den andra lokalt bland invånarna i Skövde. I båda två kommer Skövdebostäder ut som det starkaste varumärket.

Lokalt har Origo group telefonintervjuat 300 invånare i Skövde om kännedomen kring Skövdebostäder och flera andra fastighetsägare i stan.

– Att vi har en väldigt hög kännedom lokalt är kanske inte så förvånande med tanke på vår storlek. Vi har minskat något på en del områden med det är fortfarande höga värden, de högsta jämfört med våra lokala kollegor i branschen, säger Lina Eklund Svensson, marknadschef på Skövdebostäder.

Nationellt genomförde Origo group en enkät via e-post till allmännyttans vd:ar. Där fick varje vd ange vilka tre fastighetsbolag de tänkte på i samband med nyproduktion, kundnöjdhet, ekonomi, innovation och miljö. Det framgick inte förrän undersökningen var genomförd att Skövdebostäder låg bakom. På alla fem områden fanns Skövdebostäder med som top of mind. Det vill säga en av tre som de flesta tänkte på i dessa sammanhang.

– Det här är ett skönt kvitto på att det strategiska arbete vi bedrivit för att sätta Skövde på kartan gett resultat. Vi har lyckats genom aktivt pr-arbete, positiv inställning till studiebesök och föreläsningar i olika sammanhang samt intensiv aktivitet i sociala medier av bland andra vd och andra medarbetare i organisationen, säger Lina Eklund Svensson. 



Källa: Skövdebostäder