Woody satsar på kändisar
– Vi ska inte vara en konkurrent till våra leverantörer. Istället kommer vi helt och hållet fokusera på att vara en starkast möjliga samarbetspartner till dessa, konstaterar Woodys inköpschef Marie Thelin.
– Den kraft som vi skulle behöva lägga på att bygga upp och marknadsföra ett sortiment med egna märkesvaror, kan vi nu lägga på att utveckla den gemensamma affären med våra utvalda leverantörer per kategori. Något som ger win-win för båda parter!
Inom den svenska byggmaterialhandeln utmärker sig Woody Bygghandel med sin starka lokala förankring. Som branschens enda riktiga frivilligkedja – med 49 fria lokala entreprenörer och totalt 100 anläggningar över landet – erbjuder Woody både leverantörer och kunder en unik närhet och kunskap om sina lokala marknader.
– Våra utvalda leverantörer får fantastisk lokal exponering och dessutom nationell marknads-täckning genom centrala aktiviteter och rikskundsavtal, utvecklar Marie Thelin.
Woodys vd Peter Sjödahl vill också framhålla att beslutet att inte sälja egna märkesvaror även innebär en satsning på närproducerat som ger oss alla en hållbar utveckling.
– Woody väljer att prioritera leverantörer och varumärken som fokuserar på hög kvalitet, miljömedvetenhet, leveranssäkerhet samt innovativ utveckling.
– Vi riktar oss dessutom till en medveten kundgrupp, där kvalitet i slutändan brukar väga tyngre än priset. Den prioriteringen är viktig för att tillverkningsindustrin ska kunna röra sig i en både miljömässigt och socialt hållbar riktning.
Källa: Woody