Bygg[R]evolution – ett digitalt event för alla hantverkare


2021-02-12

Sandra Mobaraki, mer känd som Byggsandra, kommer presentera det digitala eventet Bygg[R]evolution.
Bild: Bygglet
Sandra Mobaraki, mer känd som Byggsandra, kommer presentera det digitala eventet Bygg[R]evolution.

Smarta hem med automatiserad energiförbrukning, installationer av trådlösa system som hanterar belysning, dörrar, vitvaror etc, VR-glasögon för att se det nya köket ta form, drönare som med röntgenkameror identifierar svagheter i byggnader inför renovering, säkerhetsutrustning som vibrerar vid potentiella faror under arbete, facetime med potentiella kunder och digitala administrationsverktyg som förenklar vardagen och bidrar till att hantverkarbolagen både utvecklas och förbättras.

Det händer nu! Den digitala revolutionen har kommit till Byggbranschen och håller fullkomligt på att explodera. I en bransch som tidigare legat långt bak i den digitala utvecklingen, presenteras dagligen ny innovation inom allt ifrån kläder, utrustning, verktyg och instrument.

De stora entreprenörerna, beställarna och konsumenterna ligger långt fram och börjar alltmer efterfråga hantverkare och underleverantörer som kan hantera den nya tekniken i projekten. Det handlar om att vardagen drastiskt håller på att förändras också för mindre hantverkare och att det i sin tur kommer att ändra förutsättningarna att bedriva sin verksamhet.


Byggsandra utforskar hantverkarens nya vardag
Det digitala eventet, Bygg[R]evolution presenteras av Sandra Mobaraki, mer känd som Byggsandra, där hon i studion kommer att utforska hur hantverkarens vardag kommer att förändras inom bara några år. Medverkande i eventet kommer vara representanter för både hantverkare och leverantörer som tex inspirerande Kairos Future, Dryft, Guardio, Amanda Borneke samt även representanter från leverantörssidan och smarta hem.

– Eventet känns helt rätt i tiden. Den nya tekniken drivs framåt med stormsteg och börjar också bli mer tillgänglig kostnadsmässigt. Det ger utvecklingen en extra skjuts framåt. Vi står på tröskeln till “framtiden” och Bygglet vill på alla sätt bidra till att även små och medelstora hantverkarbolag kan känna sig rustade framåt, säger Katja Widlund, Marknadschef på Bygglet, som står bakom eventet tillsammans med huvudsponsorn Woody.

Eventet är endast knappa två timmar långt med ett späckat program av korta 10-minutersinslag med något för alla som är nyfikna på hur vardagen kommer att förändras de närmaste åren för alla hantverkare.

Klicka här för att läsa mer om eventet och anmäla dig.



Källa: Bygglet