Bygma har arbetat intensivt med att hitta lösningar för att öppna verksamheten så snart det går. Nu har man hittat en lösning som fungerar tills vidare. Ett temporärt kontor har inretts i lokaler 150 meter längre ner på gatan. Här kan kunderna få den hjälp och service de behöver för att göra sina inköp som vanligt.
– För oss är det oerhört viktigt att våra kunder inte tappar tid som kan påverka deras affär. Därför har vi lagt stor vikt vid att hitta en lösning som fungerar för kunderna. Vi är tacksamma att Contractor ställer upp och lånar ut kontorsyta med så kort varsel, det visar på att när något sånt här tråkigt händer så ställer man upp för varandra, säger Carl Evedius, inköp- och marknadschef på Bygma.
– Räddningstjänsten har gjort ett fantastiskt jobb på alla sätt och vis, vi är imponerade av hur de arbetat och kommunicerat med oss sedan start. Vi har också många kunder som hört av sig och frågat om de kan hjälpa till, vilket vi verkligen uppskattar.
Lagerytan har klarat sig bra och virke samt övrigt byggmaterial kan inhandlas och upphämtas som tidigare, dock får inte fordon köras in utan tillstånd av personal på Bygma.
– Vi är igång igen och vår personal är verkligen måna om att våra kunder inte ska bli drabbade av det tråkiga som har hänt. Vi har tillsammans med Bygmas anläggningar på närliggande orter lyckats lösa både transporter och leveranser ut till kunderna, säger Rolf Dahlroth, platschef på Bygma i Umeå.
– Vi har fantastiska kunder och samarbetspartners som ställer upp och hjälper till på alla sätt de kan. Nu kämpar vi på och ser framåt tillsammans med dem.
Källa: Bygma
Ansvarig utgivare: | Gustav Nyberg |
Webmaster: | Gustav Nyberg |