”Tippflak och plog på pickups är ett riktigt alternativ ”


2019-08-08

FC V2300E är en lätt och slitstark ledad snöplog för pickup, vars vingar går att röra på separat för att kunna rikta vingarna efter behov. Sanbbinfästningen gör plogens fast- och lösgöring snabb och lätt.
Bild: Ficon
FC V2300E är en lätt och slitstark ledad snöplog för pickup, vars vingar går att röra på separat för att kunna rikta vingarna efter behov. Sanbbinfästningen gör plogens fast- och lösgöring snabb och lätt.

Det menar Ficon, Finlands marknadsledande tillverkare av tillbehör för fastighetsskötsel och vägunderhåll speciellt designade för pick-up bilar och små hjullastare. Ficons snöplogar är slitstarka och har producerats anpassat för våra nordliga förhållanden. Dessutom är de både bekväma och effektiva att använda, så att intresset för att specialutrusta pickups med plog är kanske ingen ögonbrynshöjare.

I det snöiga Finland används utrustade pickups av både stora och små företag för att sköta vinterunderhåll av gårdar, industriområden, vägar och parkeringsplatser.

Att utrusta en pick-up bil med tillbehör för vägunderhåll och fastighetsskötsel är behändigt och ekonomiskt. Istället för att köpa ny traktor eller hjullastare, kan du behändigt utrusta dina nuvarande, eller nya pickups med snöplog, tippflak, sandspridare eller trycktvätt.

Tack vare snabbinfästningen kan Ficons plogar monteras och ta loss på ett tidseffektivt sätt. Det gör det möjligt att använda bilen till vanlig körning när plogen inte behövs. Tippflaket som monteras på bilens eget flak är mycket mångsidigt och kan till exempel användas till sandning på vintern tillsammans med sandspridare, eller till att köra jord eller löv under sommartid.

Den mest unika produkten är FC Hyvelblad som installeras under fordonet. Hyvelbladet användas för att jämna till packad is och snö på vintern, samt för att utjämna sand på sommaren. På vårvintern skrapar hyvelbladet fram den gamla sanden som smält in i isen, så att man inte behöver sprida ut ny sand varje gång. Detta sparar på kostnader och miljön.

Ficons plogar fungerar antingen hydrauliskt eller elektrohydrauliskt. De hydrauliska produkterna får sin drivkraft från en remdriven hydraulikpump som monteras i motorutrymmet. De fullhydrauliska produkterna är starka och passar utmärkt för professionell användning. Den alternativa elektrohydrauliken drivs med en elmotor som installeras antingen i bilen eller i plogen.



Källa: Ficon

Skriv ut



Rickard Jacobsson, VD Serafim Fastigheter.
Rickard Jacobsson, VD Serafim Fastigheter.

Serafim Fastigheter förvärvar i Sollentuna

Serafim Fastigheter har förvärvat och tillträtt fastigheten Sollentuna Elfenbenet 1. Fastigheten ligger i Edsbergs industriområde i Sollentuna och innefattar främst...

Läs mer


Skanska bygger järnväg i Vestfold, Norge för cirka 330 miljoner kronor

Skanska har tecknat avtal med Sa.Pi. NOR om markarbeten på den norra delen av en ny jä...

Läs mer
Svevia renoverar vägen mellan Skarvsjöby och Storuman för en bättre trafiksäkerhet på sträckan.

Svevia förbättrar trafiksäkerheten på E45 mellan Skarvsjöby och Storuman

Sträckan som är 14 kilometer lång är rejält nedsliten och ska under...

Läs mer


Sweco skriver ramavtal med Trafikverket om utredningar av buller och ljudkvalitet

Två miljoner svenskar utsätts dagligen för trafikbuller vid sina bostäder...

Läs mer
Foto över hur området kring Sjögräsgatan i Lomma ser ut idag.

Byggstart vid Sjögräsgatan

Under vecka 25 startar arbetena med att omgestalta Sjögräsgatan och skapa en säkrare...

Läs mer
Inne i  LaGuardia.

Skanska når milstolpe på flygplatsen LaGuardia – bolagets största projekt någonsin

Skanska har färdigställt och öppnat den nya ankomst- och avgångshallen...

Läs mer


Peab Asfalt belägger start- och landningsbanan på F17 i Kallinge

Peab Asfalt har vunnit entreprenaden med Fortifikationsverket om att fräsa och lägga ny...

Läs mer
Visionsbild över en av de kommande entréerna till den nya tunnelbanelinjen.

Grönt ljus för tunnelbanans gula linje

Efter två års förhandlingar och tre års väntan har järnvä...

Läs mer
Varbergstunneln.

VSM lastar ur Varbergstunneln

Trafikverket bygger ut Västkustbanan från Göteborg till Lund med dubbelspår...

Läs mer
Vy från Pyttebron.

Ny utredning ska ge vägledning inför framtida beslut om Pyttebron

Kan Pyttebron flyttas och återanvändas? I det pågående arbetet med att ta...

Läs mer
Foto (t.h.): The Forest, Allessandro Ripellino Arkitekter, Studio Adrien Gardere, Luigi Pardo Architetti.

Gasellföretaget brandsäkrar världsutställningen i Dubai

Vem trodde för 30 år sedan att trä skulle vara ett vanligt förekommande...

Läs mer
Halvvarm beläggning.

Peab Asfalt stärker sin position i Västerbotten

Peab Asfalt har vunnit upphandlingen gällande underhållsbeläggningar till...

Läs mer


Mest lästa












Corroventa












Unica Media AB © 2014
Org.nr 556961-2624
Unica Media AB
Hammarby Fabriksväg 23
120 30 Stockholm
Kontakt
info(at)byggnorden.se
Annonsering
annons(at)byggnorden.se